Hírek
2013. Október 02. 07:17, szerda |
Sport
Forrás: InfoVáros | -Hajósi Miklós-
Fapuma és a Mitsubishi EVO8!
Vanó Gábor Drag-versenyző Önéletrajzába pillanthatnak bele a lenti sorokban!
GáborralOktóber 5-6. - Hungaroring Extreme Technical Weekend-n találkozhatnak!
Vanó Gábor vagyok, gyorsulási versenyeken ahogy magyar hangom, kedvenc speakerem Frankie mondaná Fapuma.(Üvegtigris 1-2-3 rajongók vagyunk, innen a név és sok poén, lételemünk a vidámság). Minden 2007-ben kezdődött egy hungaroringi estén a nézőtéren, mikor Csárli barátommal (Bernárius Róbert), kilátogattunk egyversenyre. Annak idején versenyzett még folyamatosan Domokos Csaba Evo8, Schuszter Zoli Audi, Kovács Attila Audi, Kohári Zoli Viper, Vogelsinger Sanyi Honda később Buránszki József Bulijoe Vw Polo, Rekettyei Tomi Audiés a többi régi versenytárs is.
Nekem akkor egy Peugeot 206RC-m volt. Megtetszett az a koncentráltság amit oda kellett tenni 6-8 másodpercen belülre 201méteren, hibamentesen, leggyorsabban, kötél idegeken, aki rajtban elaludt kikapott, hiába volt egész nap a leggyorsabb, mindig izzott az adrenalintól a pálya és a nézőtér is a döntőkön. Az időmérő rész csak show volt, edzés, lazulás.
2 gondolatom volt, a 2 literes 206RC-t turbósítani, vagy egy összkerekes autóval indulni. Az összkerekes Mitsubishi Lancer Evo 8-asra szavaztam, mert akkor is voltak esős versenyek, hideg aszfaltos versenyek és az összkerékhajtású autó minden terepen versenyképes, így gondoltam és gondolom most is. Nyilván az összkerék hajtás plusz súly, de cserében minden időjárási formában veszélyes és gyors.
Hogy miért Domokos Csaba és a DCS Tuning Group? Nem szeretem az előre lefektetett utakat, nem szerettem volna Audival versenyezni, mert nagyon sok Audi volt a kategóriákban, nagyon gyorsak voltak minidig, viszont Evo8 ami gyors is volt és az Audikkal is fel tudta venni a versenyt csak 1db. Az övé. Szeretem a kihívásokat, főleg hogy pénz nélkül, hitelre vettem meg az Evo8-asomat, a legolcsóbb volt itthon, összetákolt, edzőautó volt, gyárinál rosszabb állapotban, erőben. Néztem a statisztikákat és láttam hogy autós gyorsulásin egyedül a Csaba épít gyors evót, ami teljesít is, a többiek rallyra vagy time attackra használják, ami teljesen más karakterisztika, kisebb turbó, alacsonyabb fordulatszámon történő teljesítmény leadás és nagy nyomaték. Sokat váltva, kanyargós versenyeken, lassítani, kigyorsítani...stb az kell nekik. A rallyra építettek nem mentek elég gyorsan sosem 402méteren, nem arra vannak építve. Nekem más kellett. Én olyat akartam mint Csabáé volt, vagy jobbat..és azt akartam hogy 1 helyen készüljön az autóm motorjának, hajtásának az összeszerelése és az is programozza aki összerakta, mert így ha felrobban a motor akkor nem mutogat egymásra több ember, nincs kamu, csak a tények. Csaba felelt mindenért és az volt a cél hogy egyszer majd 9 másodpercet tudjunk 402 méteren. (Már csak 0,03sec és megvan, sikeres a project, tökéletes az elgondolás). Másrészt én 8-17-ig dolgozom hétközben, nem tudok az autó után rohangálni napközben sem, a családom is fontos így hétvégén sem. A minden egyhelyen a tökéletes nekem, itt is törekedtem a legjobb idő/érték arányra. Jól megterveztem.Sikeresen.
Döntöttem, a Peugeot 206RC-t beszámoltatva, meglett hitelre az Evo8. Nyilván nem volt pénz egyből megépíteni azt ahol most tartunk. Ezért felállítottunk Csabával egy tervet. Folyamatos együttdolgozásunk alatt nagyon sok olcsóbb "hazai termék" megoldást és fejlesztést próbáltunk ki a pénzhiány miatt. Közben barátok is lettünk, összekovácsolt minket a sok fejlesztésen való gondolkodás, jövőkeresés szponzor és pénz nélkül, versenyek, győzelmek, teljesítmények. A legfontosabb az volt hogy sose robbantsuk fel a motort mert nem lesz pénz másikra, tehát mindig óvatosan lépegettünk előre. Tulajdonképpen a legnagyobb szponzorom Domokos Csaba, mert programoz nekem és többször szerel baráti árakon és bármikor segít szervizelni bármit, akár éjszaka 1-kor is a hungária közepénitt köszönöm Felker Pistabának is a sok versenyre trélerezést napjainkban.
2008-ban kezdtünk versenyezni Auto Street kategória 3.hely lett belőle, akkor még csak 7.8sec-et tudott az autóm 201 méteren és 13,6sec-el indultunk 402 méteren. Azóta minden évben dobogósok vagyunk és minden évben gyorsabbak is. Az Evó ekkor GT30R turbóval ment és gyári motorbelsős volt. Minden fázist saját bőrünkön tapasztaltunk meg.460LE-t bírt a gyári hajtókar siklócsapágy...ez volt a plafon.
12.0-val fejeztük be az idényt 402 méteren.
2009
Ekkor lett az autó 2.3Stroker GT30R turbó, 1350cc befecskendezők 2bár nyomáson padon megmérve 530LE 640Nm de az idény végén volt egy dús AFR-es programmal, évközben valamivel erősebb is lehetett a versenyprogramommal, de kb ennyi volt.Shell 100-as üzemanyaggal volt programozva. Utcán is használtam.
Ekkor egy gyári fogazású, de kapcsolókörmös váltóval versenyeztem, (hazai termék) ami szinkronmentesen, gyors váltásokra képes.ALS nélkül versenyzek, gyári computerrel, fontos hogy gyorsan váltsak és a fordulatszám ne essen vissza hogy egyenletesen a legerősebb tartományban tartsam a fordulatszámot váltások után hogy az autóm a leggyorsabb legyen.
Ebben az évben nyertem East European Street Legal Car under 12sec AWD (EESLC) EB1. helyet esőben, nyertem a verseny kategóriáimat amiben elindultam az évben, de a legnagyobb verseny Dragracing Kiskunlacháza volt, ahol King of Europe EB-n is első lettem a kategóriámban úgy, hogy csak 5.-ként qualifikáltam és 4db Porsche 997 biturbovolt előttem, melyeket az egyenes kieséses szakaszban, lerajtolva, reakció időben megvertem.
az eEB döntőben is gyorsabb volt a Porsche mint az Evóm, de lerajtoltam és én értem be elsőnek. Óriási élmény volt esélytelenként elverni mindenkit a kategóriámban, de mindig ott találom magam a nagy feladatok előtt és megpróbálom mindet megoldani, általában sikerül is.
2009 évvégén még jutalomként vezethettem Kohári Zoli Dodge Viperét, ahol életemben először vezettem automata váltós autót is és hátsókerék hajtásút is egyben, először, gyorsulási versenyen. Innen a sok zrika a videóban és Zoli aggódó tekintete és öröme amikor végigértünk probléma nélkül. (Persze nem nyomtam észnélkül, így is élmény volt).
King of Europe AWD under 12 EB 1.hely 2009
EESLC SSAWD EB 1.hely 2009
Dragracing OB S5 AWD 1.hely 2009
Dragracing sorozat S5 AWD 1.hely 2009
Fertőszentmiklós Autó6000 1.hely 2009
Kunmadaras S5 AWD 1.hely 2009
2010-ben E85-re átalakítottuk a autót, de lassan ment a fejlesztés, főtengelyünk eltört a gyári, megismertük a határait ennek is, azóta kovácsolt főtengellyel megyünk,itt elveszett volna egy évem jóformán, de a végére meglett az autóm és Profi P4 kategóriában dobogós lettem.
Itt egy kicsit 2 verseny erejéig kiruccantam hátsókerék hajtású autóra is, ráadásul dízelre, köszönet hogy megismerhettem Bulijoe és a Pusztaszabolcsiak csapatát. Versenyeztem VW Poloval és az is felejthetetlen élmény volt, főleg 2 kerekezni a Poloval Kiskunlacházán Dragracin EB futamon a superfinale döntőben. Nagyszerű csapatuk volt, beültem és csak a versenyzésre kellett koncentrálnom. Köszi mindenkinek itt is.
2011-ben az Evó 11.2 másodpercet tudott 402 méteren az utolsó versenyen.Csak pár versenyen indultam, kategória második és kategória harmadik is lettem Kunmadarason és Kiskunlacházán P4-ben.
2012
Ebben az évben Profi P4 kategóriában is megnyertem mindent ahol elindultam.
Az autóval itt mentem először 10-es időt évelején. Itt vált versenyautóvá, mert kipakoltuk az utcai belsejét, klímát, és üvegszálasok lettek az ajtók, motorháztető, csomagtérfedél...a legolcsóbb tuning volt -250kg kb. Motorikusan semmit nem csináltunk. Tökéletes pénznélküli, ingyentuning, amivel együtt ebben az évben 1sec-el lettünk gyorsabbak és a hajtás sem tört a könnyebb kasztni miatt sem.
A 2.3-as stroker motort ami 1850-es befecskendezőkön keresztül 2 báros nyomáson E85-el hajtva, GT35R turbóval felvértezve állt éppen, 650-700LE-t teljesített GPS-es teljesítmény mérőkkel méregetve. Megtámogattuk egy HKS egyenesfogazású váltóbelsővel, mert a gyári ferdefogazású kapcsolókörmösnek a gyári fogaskerekei elkezdtek 600Le felett felrobbangatni...ezt is megtapasztaltuk.
A motor egész évben tökéletes volt....10.6, 10.5, 10.4,10.2 ilyen sorrendben mentünk a 9 felé egész évben....olyan parádés (jóformán ingyen)dolgokkal mint....engedtünk egyik versenyről a másikra a guminyomásból, feltettünk Matador Rally slicket ami 2 éve megvolt de nem használtuk a hajtás óvása miatt, levettük a hátsó lökhárítót, amitől csúnya az evo, de nem fogja az autót fékernyőként....csináltunk hidraulikus rajtféket hogy rajt előtt befékezzem az autót és fordulatról tudjam elengedni a 3 tárcsás tilton kuplungon keresztül, ne mozduljon be amikor bent állok rajtban...7000rpm-en van a rajtprogramom és 8500-9000rpm-ig forgatom ki a fokozatokat.
Sikerült minden az évben, ezután már csak közelebb szerettünk volna jutni a 9-hez köveztkező évben.
MNASZ P4 Profi kategória 1.HELY 2012
Dragracing P4 Profi kategória 1.HELY 2012
Kunmadaras P4 Profi kategória 1.HELY 2012
2013
Ez egy speciális év volt számunkra. Ezt már csak szórakozásnak nevezném. Vettünk egy Hoosier utcai slick garnitúrát. Ennyi volt összesen az idei fejlesztés. Az utolsó versenyen pedig hordós E85-el mentem amit még lehet programozni a tökéletesség felé.
Idén 10.02-t mentem, de mentem 10.04-et, 10.07-et, 10.08-at, 10.1-et is. Közeledünk a 9 sechez.Az autóm egész évben ment hibamentesen. Ami pedig óriási előnye az összkeréknek és az autómnak, hogy ha ment az autóm 10.2-t, akkor következő versenyen is és utána is, maximum még gyorsabban. Azaz stabil volt. Bárkire veszélyes. Ezt bizonyítja hogy a superfinale (napi leggyorsabb 16 autó versenye kategóriafüggetlenül, egyeneskiesésben) itt először lettünk dobogósok, mert megbízhatóan mindig bejutottunk a döntőbe, 2.-ok lettünk.
A következő kihívás egy olyan bordás kihajtótengelyt készíteni, ami elbír 800LE-t és 800NM-ert, mert a HKS úgy tűnik határán van. Eltört, de nem vitt semmit, a többi váltóalkatrész egyben van. Itt a szokásos majd itthon kitaláljuk és hőkezeltetünk valamilyen normális anyagot fejlesztésink zajlanak, most egy 51CRV4-es anyagú hőkezelt tengelyt hajtunk, de az kb 2 versenyt bír úgy látom, de majd kitaláljuk Csaba barátommal a megoldást, Csárli barátommal meg megörökítjük és kiposztoljuk majd awww.raceworld.huoldalunkra + a youtube raceworld/fapuma8 csatornára is a végeredmény és videókat is mint eddig. Köszönet awww.qfp.huQuality in Financial Planning, befektetési és pénzügyi tanácsadó cégnek is a támogatásért.
Az autóm 201 méteren most ami a Hungaroringet érinti 6.4sec-et megy 175km/h val.
Hringen a tapadás gyengébb mint Kiskunlacházán, de 6-os időt szeretnék itt is menni.7.0 itt a legjobb időm tavalyról.
Idén így állok:
Dragracing P4 Profi kategória 1.HELY 2013 Folyamatban, Hungaroring után kiderül.
MNASZ Superfinale összetett 2.HELY 2013
MNASZ P4 Profi kategória 2.HELY 2013
Kunmadaras P4 Profi kategória 2.HELY 2013 elvileg összetettet még nem láttam, de számításaink szerint így végeztünk.
2014?
Szeretnék természetesen 9 másodpercet futni 402méteren, azt gondolom hogy 0.03 secre vagyok csak, mivel 10.02 a legjobbam most, tehát nem egy nagy távolság, szerény cél.
Szeretnék szponzort, mert a tudásunkkal, szponzori támogatás mellett akár 8-as időt is lehet menni Evo8-assal itthon 402 méteren, 201 méteren pedig 5 tetejét akár ha van tapadás...Ahhoz új motor kellene és hajtás. De nekem az is tökéletesen megfelelne ha a komplett évemet költségmentesen 9 tetején eltöltjük egy szponzorral, cserében telereklámozhatja az autót és folyamatos győzelmeket vagy dobogókat tudunk nyújtani, megjelenéseket rendezvényeken ahol szeretné.
A pontversenyek és kupák már annyira nem vonzanak, de természetesen, ott leszünk az elején ha minden összejön az összetetteknek, főleg ha lesz szponzor és megállapodunk ebben. Szponzor nélkül csak játék lesz az év és oda fogunk csak menni mint idén is, ahol a legkevesebb ráfordítással jót tudunk versenyezni, de szívesen elmennék Fertőszentmiklósra is Rábaringre vagy bárhova ami trélerezéssel történik ha nem kell költenem rá.
Szeretnék továbbra is jól szórakozni a versenyeken, barátaimmal, haverokkal, versenyzőtársakkal és mindenkivel elbeszélgetni és viccelődni lazán mint eddig is. Én szeretek kommunikálni mindenkivel, ha nem érzem jól magam egy versenyen vagy helyszínen nem járok oda.
De természetesen elsődlegesen a 7 éves ikerfiaimmal Gáborral és Tamással valamint feleségemmel Renátával élvezni amit elértünk, versenyekre járni és kikapcsolódni és a gyors autónkat használni éveken át még az élvonalban, a leggyorsabbak között.
Köszönöm a családomnak, barátaimnak hogy sok erőt és energiát adnak és jól érezhetem magam a környezetükben.
Üdv mindenkinek
Fapuma 8
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 20. 07:49, szerda | Sport
Michelisz: a három bajnoki címemből ez a legértékesebb
Michelisz Norbert, a túraautó világsorozat idei bajnoka szerint a három eddigi elsősége közül a mostani a legértékesebb, mert úgy érte el, hogy az idény második felében nem az ő autója volt a leggyorsabb a mezőnyben.
2024. November 20. 07:46, szerda | Sport
Magyar-német - Rossi: megérdemelt ez a döntetlen
Marco Rossi szövetségi kapitány megérdemeltnek nevezte a magyar labdarúgó-válogatott által elért 1-1-es döntetlent a csoportelső németek ellen a Nemzetek Ligája utolsó fordulójában.
2024. November 20. 07:41, szerda | Sport
Magyar-német - Szoboszlai utolsó pillanatban lőtt büntetője egy pontot ért
A magyar labdarúgó-válogatott 1-1-s döntetlent játszott kedden a Puskás Arénában a német csapattal a Nemzetek Ligája élvonalának utolsó fordulójában.
2024. November 19. 07:44, kedd | Sport
Magyar-német - Rossi: az ellenfelünk Európa második legjobb válogatottja
Marco Rossi szövetségi kapitány szerint a magyar labdarúgó-válogatott keddi ellenfele, a német csapat Európa második legjobbja, ezért nem fog kísérletezni a Nemzetek Ligája utolsó fordulójában.