Hírek
2015. Július 09. 05:00, csütörtök |
Belföld
Forrás: MTI
A legnagyobb magyar webáruházak forgalma meghaladta az 50 milliárdot
A tíz legnagyobb Magyarországon működő webáruház tavalyi forgalma meghaladta az 50 milliárd forintot, amelyhez együttesen közel 3 millió vásárlás társult.
Derül ki a GKI Digital összesítéséből, amely a 2014-es online értékesítésből származó nettó jövedelmük alapján rangsorolta az e-kereskedőket.
A GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. a magyar tulajdonban lévő, vagy az országban hivatalos képviselettel, leányvállalattal rendelkező, mintegy 1400 webáruházat vizsgálva állította fel a legnagyobb online kereskedők TOP10 listáját.
A szerdán közölt adatok szerint a lista élén a tavaly 25 milliárd forint árbevételt elért, főként elektronikai és műszaki cikkek értékesítésével foglalkozó Extreme Digital áll.
A második helyen a cseh érdekeltségű, mintegy 15 féle termékkategóriát képviselő Mall.hu végzett, és harmadik lett a 16 éve működő, elsősorban könyvek, filmek, zenék értékesítésével foglalkozó Libri-Shopline.
A GKI által felállított TOP10 listán a negyedik helyen a Media Markt műszaki áruház 2013-ban elindított online áruháza áll.
A középmezőnyben található a 2010-ben alapított Bónusz Brigád, amely elsőként startolt a Magyarországon 2010-ben indult bónusz-kupon cégek piacán. Ezt követi a számítástechnikai szektorban tevékenykedő, magyar tulajdonban lévő iPon.
A három éve elindított, teljes egészében saját márkájú termékekre épülő, tematikus webáruház modelljét képviselő Tschibo a hetedik legnagyobb e-kereskedő Magyarországon, míg a napi élelmiszerek online kiskereskedelmi piacára két évvel ezelőtt belépett Tesco a rangsor nyolcadik befutója.
A kilencedik helyet a Fashion Days foglalta el, amelynek a divat-márkák értékesítése a profilja, a magyar tulajdonú Játéknet pedig az ország tizedik legnagyobb webáruháza.
A GKI közleményében megemlíti, hogy bár a listaalkotási szabályainak értelmében a rangsorban olyan cég nem kaphatott helyet, amely nem rendelkezik hivatalos magyarországi képviselettel vagy leányvállalattal, azonban a román eMAG magyar piacra gyakorolt hatásai és márka-ereje miatt mégis a piac fontos szereplője és a 2014-es eredményei alapján a lista harmadik helyét foglalná el.
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 24. 10:29, szerda | Belföld
Meteorológia: síkvidéken kicsi az esély a fehér karácsonyra
Síkvidéken kicsi az esély a megmaradó hóra szenteste, de a nyugati, délnyugati tájakon lehet vékony, olvadó hóréteg, míg a dunántúli hegyekben akár vastagabb hótakaró is kialakulhat.
2025. December 24. 10:28, szerda | Belföld
Erdő Péter: legalább a Kisjézus jászola körül próbáljuk megérteni egymást!
A békesség, amit Jézus születése hoz Isten és ember között, békét kell hozzon ember és ember között is
2025. December 24. 10:24, szerda | Belföld
Steinbach József: el kell csendesedni, hogy meghalljuk Isten és a másik ember szavát
Karácsony az Istenre figyelés ideje, de el kell tudni csendesedni ahhoz, hogy meghalljuk Isten és a másik ember szavát
