Hírek
2011. Szeptember 23. 14:17, péntek |
Belföld
Forrás: OrientPress
1000 vállalkozó hadat üzent a válságnak
Mosoly, önbizalom és pozitív kisugárzás a Budapesten megrendezett KKV Marketing Expon.
A kkv szakmai eseményen több mint 1000 vállalkozó gyűlt össze, hogy marketingjüket fejlesszék. A Marketing Commando által szervezett eseméy mottója: a vevő nem a kapcsolatok szétnyúzásában és az ámításban keresendő, hanem a kölcsönös elégedettség jegyében. Ha a kereskedő nyer, és a vevő is nyer a bolton, akkor ki veszíthet? Válasz: az a vállalkozó, aki a válság végére vár.
Az immár harmadik alkalommal megrendezett KKV Marketing Expo főszakácsa ismét Wolf Gábor volt. A marketingszakértő vagy 30 példán keresztül érzékeltette, hogy mennyire nemcsak a külső környezeten múlik egy cég eredményes üzletpolitikája.
Előadásának fő hitvallása az volt – Legyen mindig kulcsstratégiád a vevőszerzésben! „A sikeres cégeknél van olyan kiemelkedő és megbízható módszer, ami hozza a vevőket. Az iparági versenytársak lemásolása azonban belterjes marketinghez vezet. Használj külföldi, meglepő, de sikeres mintákat!” – bíztatta a konferencián megjelent vállalkozókat Wolf Gábor. A marketingszakértő szerint az úgynevezett „kofa-szakaszon”, vagyis amikor valami meglepővel és harsánnyal hívja fel magára valamely cég a figyelmet, mindenkinek túl kell esnie. „E nélkül egyetlen vállalkozás sem lesz sikeres” – vallotta a marketingstratéga. Gondoljunk csak Klapka György vállalkozóra, aki egy kézzel írt tábla felmutatásával elérte, hogy később mindenki róla beszélt.
Fontosnak nevezte Wolf Gábor a publicitást. „Kelts feltűnést! Irányítsd magadra a média figyelmét, mert a médiának sztori kell, és hozza a vevői érdeklődést, és teszi eladhatóvá a terméked!” – osztotta meg hitvallását Wolf Gábor.
Wolf Gábor előadásában a referenciamarketinget is kulcseszköznek nevezte. A vállalkozókat arra bíztatta, hogy régi vevőiktől kérjenek ajánlást, hogy újakat tudjanak szerezni. „Meglepni a vevőt! Kevesebbet ígérj, de többet adj” – sorolta a példákat a KKV marketingszakértő. Szerinte az árakciózás rossz reflex. A jól meghatározott árak viszont döntőek lehetnek a versenyben. Ha új termék bevezetéséről van szó, akkor szinte biztos, hogy a piaci áraknál magasabb áron érdemes pozicionálni. A szakértő szerint ez teremti meg egy cég piaci értékét, és a brandjét.
Nyírő Réka, a Marketig Commando tanácsadója arra hívta fel a vállalkozók figyelmét, hogy fontos tudni „mi jár a vevő fejében.” Szerinte ez már egy-egy hírlevél megírásánál megéri. Sokkal érzékenyebben és aktívabban reagálnak a vevők egy olyan hírlevélre, amelynek napi aktualitása van, például 27 százalékos ÁFA, gyengülő forint. „A szezonokat és az aktualitásokat lovagold meg! A vevő tudja a termékedet a napi igényeihez kapcsolni” – érzékeltette a stratégia fogásait a szakértő.
Nyírő Réka szerint jó eszköz lehet a keresztmarketing. „Ha összeáll egy zuhanyszűrőket értékesítő, valamint egy vegyszermentes szappanokra specializálódott vállalkozás, akkor garantáltan az egészségesen élő nőket kell megcélozniuk” – mondta a tanácsadó. A termékkínálat szélesítésének felismerése, a megcélzott vevőkörhöz eljutó médiacsatornák használata és exkluzivitás. Ezeket emelte ki a tanácsadó, aki szerint a folyamatos értékesítésnek és vevőkapcsolatnak nincs alternatívája. „Hosszabb nyitva tartás, a jó vevőknek külön ajánlat, jó kiegészítő termékek. A lényeg, hogy tűnj ki a versenytársak közül!” – ecsetelte a lehetőségeket Nyírő Réka.
Fülöp Zoltán, a Marketing Systems társalapítója már a média rejtelmeibe vezette be a vállalkozókat. Készpénzre váltható hírnév című előadásában arra igyekezett felhívni a figyelmet, hogy „a PR nem lehetőség, hanem nincs más választása a vállalkozásoknak”. Ahogy Fülöp Zoltán fogalmazott: „a PR vet, a Marketing arat…” Fülöp Zoltán úgy érvelt, hogy a cégvezetők hosszútávon akkor tudnak sikeres vállalkozást felépíteni, ha a környezetük tisztában vele, hogy mit csinál. „Ki az? Mit akar? – Ez a két legfontosabb kérdés, amelyre tudni kell a választ. Csak ekkor hiszi el a környezet, és a vevőid is, hogy hiteles vagy” – magyarázta Fülöp Zoltán.
A médiakapcsolatok kiépítését szerinte már azelőtt érdemes elkezdeni, hogy arra valóban szükség lenne. A szakértő szerint hitelesség szempontjából érdemes a szakmai médiánál kezdeni, és innen érdemes tovább haladni először a kis helyi médiumok felé, majd onnan a hírlapokig, és végül a bulvárig. „A médiával légy alázatos, mert rajtuk keresztül a vevőidhez beszélsz” – foglalta össze a lényeget a szakértő. Fülöp Zoltán nem győzte hangsúlyozni a cégvezetők felé, hogy csak hírértéket kommunikáljanak, ne tévesszék össze a médiát a reklámfelületekkel.
Sebestyén Márton, a Konverzióklinika tulajdonosa már a webes alkalmazások jövőjéről beszélt. „A következő 1,5 év során olyan jelentős változások lesznek Magyarországon, amelyek az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában már zajlanak” – vázolta fel a jövőt a szakember. Sebestyén Márton szerint az online marketing gyökeresen átalakul a jövőben. Fontos lesz a továbbiakban is a keresőoptimalizálás, de a kis- és középvállalkozások számára még ennél is több lehetőséget rejt a saját weboldal vevőbaráttá alakítása. Ez azt jelenti, hogy a céges oldalon megfordult látogatóknak azt a mozgását kell követni, amelyet az oldal böngészése közben végeztek. Ennek elemzése után egy sokkal hatékonyabb, és több profitot termelő online értékesítésre van lehetőség. „Tesztelj, vagy bízd profikra!” – zárta előadását az online szakértő.
A KKV Marketing Expo díszvendége Falusi Mariann volt. A ’90-es évek elején a Pa-Dö-Dő-vel nagy sikert befutó énekesnő több mint 2 évtizedes karrierjéről azt mondta, hogy számára „az éneklés több mint business”. Szavaiból azt lehetett érzékelni, hogy saját marketingjét Lang Györgyivel tudja leginkább elképzelni, és abban a könnyűzenei műfajban, amivel a Pa-Dö-Dő sikeres lett. Az ő együttesüket nem tudták befolyásolni az évek alatt felbukkanó zenei irányzatok. A házigazda Wolf Gábor kérdésére, miszerint a kis- és középvállalkozásokhoz hasonlóan mit csinált a nagy válaszutak előtt: így reagált – „Ha van egy adottság, akkor azt következetesen végig kell vinni”.
Az 1000 fős hallgatótáborban szinte nyoma sem volt a hazai gazdaságra jellemző nyomasztó hangulatnak. Valamennyi vállalkozó azért jött el, hogy ne a körülményekre panaszkodjon, hanem tanuljon, és így vegye fel a kesztyűt a saját üzleti környezetében.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 21. 07:51, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége hazánkban építi fel az első gyárát a régióban
Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége Magyarországon építi fel első közép-európai gyárát, kétszáz új munkahelyet teremtve ezzel Dunavarsányban - jelentette be szerdán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Budapesten.
2024. November 21. 07:49, csütörtök | Belföld
David Pressman bejelentette távozását
A liberális demokrácia védelmének fontosságáról tartott beszédet David Pressman budapesti amerikai nagykövet, akinek mandátuma január közepén jár le.
2024. November 20. 07:39, szerda | Belföld
Pintér Sándor: az elmúlt két évben több mint kilencven intézkedés segítette az egészségügy jobbítását
Az egészségügy jobbítását több mint kilencven intézkedés segítette az elmúlt két évben - mondta Pintér Sándor belügyminiszter a Magyar Kórházszövetség és a Medicina Fórum közös konferenciáján kedden Budapesten.
2024. November 19. 07:56, kedd | Belföld
Gyulay Zsolt: elsősorban elköteleződés, konszenzus kell az olimpiarendezéshez
Elsősorban el kellene köteleződni, társadalmi konszenzusnak kellene kialakulnia ahhoz, hogy Budapest, illetve Magyarország egyszer olimpiát rendezhessen